Text/HTML

Minimize

Activiteiten

Watersportvrienden.

Hier een verslag over de sluitingstocht voor zo ver ik er bij was.

Ik voer deze keer met Albert mee op de AVERA.

Aangezien mijn boot op dit moment niet ideaal was hadden we besloten niet mee te gaan.

Na een telefoontje van Han en wat aandringen van Iet  besloot ik toch alle ongemakken op zij te zetten en als opstapper mee te gaan.

Albert ontving me met open armen en zo gebeurde het dat Iet me vrijdag vroeg in de blubber afleverde en Albert en mij goede reis wenste en ons aan ons lot overliet.

Na nog wat redderen verlieten wij onze ligplaats en werd de tocht aanvaard.

In een stevig tempo ging het richting Den Bosch. Zoals gewoonlijk lagen de meesten al snel een eind voor ons en deelden we het water met de bezemwagen.

Onderweg hebben we Toon en Stien nog wel een hartwip bezorgd doordat we niet in de gaten  hadden dat een vrachtschip wel erg kort bij ons kwam.

Bij de sluis lag toch het grootste gedeelte van de groep weer te wachten en zo gingen we gezamenlijk richting Den Bosch. De meesten deden er nog een schepje op en in een mum waren wij koplopers en spoorzoekers. Bij het afmeren bleek toch wel wat stroom te staan en daar hadden sommigen onder ons wel wat moeite mee.  Maar uiteindelijk lag een ieder toch min of meer op de plek waar de havenmeester hen bedacht had.

Even later werd het achterste gedeelte van de steiger omgedoopt tot koffiehuis . Ook het gebak vond gretig aftrek, kortom de stemming zat er goed in.

Hoe de avond verder is verlopen moet je maar aan de deelnemers vragen.

Iet arriveerde mooi op tijd en na het nuttigen van een kop thee zijn we naar huis gegaan.

De eerste dag zat er op.

De volgende dag zijn we laat naar Den Bosch gegaan alwaar we de gehele groep bij Van Puffellen aantroffen.

Daar werd ons in een rap tempo en door zeer vriendelijk personeel een uitstekend diner    geserveerd .

Onder het genot van een al dan niet alcoholische versnapering  zat de stemming er goed in. Een kleine domper volgde toen men ons vriendelijk doch beleefd verzocht op te hoepelen, Jan was vergeten te zeggen dat daar iedere 2 uur een nieuwe ploeg eters kwam.

Wij zijn toen op zoek gegaan naar de bushalte voor het transferium en zo eindigde voor ons deze dag.

De volgende morgen werd ik weer vroeg bij de steiger afgeleverd en kon ik het ontwaken van de groep van bovenaf meemaken.

Hierna vertrok een bonte stoet naar  D E  een lunchroom  alwaar de broodjes al klaar stonden.

Ook hier een en al vriendelijkheid en lekkere koffie.

Even voor twaalf gooide de kleine bootjes los en vertrokken naar de sluis. De grote moesten nog even op het draaien van de brug wachten en kwamen er toen ook achter dat er een behoorlijke stroom stond.

Voordat ze bij de sluis waren lagen wij er al in.  Aangezien er aan de andere kant een containerschip lag gooide de sluiswachter de deuren dicht en werden we in no time geschut.

Een man had dit niet in de gaten en belande met een flinke klap in het water toen zijn stanlymes de boot los sneed. Later bleek het sluishangen die zondag populair te zijn want een Engelsman die met de volgende groep meeging moest ook bijna een schutting overblijven.

Even later ging het in een stevig tempo huiswaarts en kwamen we voor de grote jongens aan.

Een weekend met de vereniging zat er bijna op.

Na enig gebagger door de blub hadden we onze spullen in de wagen  en konden we naar de winterstalling gaan alwaar Han en zijn zoon bezig waren de Frietkar te parkeren .

En toen werd het smullen geblazen.  Een uurtje later was de man met de hamer toch kortbij en langzaam maar zeker ging ieder zeer voldaan huiswaarts

We hebben met  z’n  allen een dappere poging gedaan de mee gebrachte spullen op te eten maar helaas , er was nog voldoende over.

Activiteiten commissie Jullie hebben ook deze keer weer van een druilerig weekend een grandioze ervaring gemaakt.

Han  Jan en Joke heel hartelijk bedankt.

Ook de mensen van Van Puffellen  D E en niet te vergeten de havenmeester van Den Bosch hartstikke bedankt.

Onze speciale dank gaat uit naar Ezra van Cafetaria ’t Trefpuntje die kans zag om iedereen met een VOLdaan gevoel naar huis te laten gaan, ondanks de regen .

Tot bij de Chinees.

Kees,  opstapper  van de AVERA

**************

Onder de verschillende tabbladen zijn verslagen te vinden van de verschillende activiteiten die in de loop der tijd zijn ondernomen.

Om wat oudere foto's te bekijken klik op onderstaande link.